zaterdag 29 oktober 2011

weekendje naar toro toro

hey hey hey
ik ben hier al bijna zo een 4 maand, moeilijk voor te stellen want de tijd vliegt ongelooflijk rap, en dus ook een kleine maand illegaal in dit land aangezien de visa maar niet geregeld raakt. maar dat zal wel in orde komen, zeker.
voor de rest ben ik afgelopen weekend naar toro toro geweest, wat is dat nu toro toro?
dat is dus een absoluut boerengat maar wat fascinerend is dat ge er sporen van dinosaurussen kunt zien. Er was zelfs echt een duidelijke voet van een baby-tyronasaurusrex dat we gezien hebben.
De eerste dag zijn we een grot binnengegaan waar stalactieten en stalacmieten echt supermooie formaties vormen. ge zit daar dan 4 in en dan komt ge buiten en het enigste wat ge ziet is een hemel vol vol vol sterren aangezien er voor de rest geen licht aanwezig is. De volgende dag zijn we dan gaan wandelen naar de waterval van Vergel. Dat was nu ook weer geen reuzewaterval, maar kom echt wel mooi. Ik heb me ook op de wandelweg superhard verbrand en dan ben ik nu aan het afpellen, wat mij nog nooit overkomen is, hehe. Die waterval was in een soort van canyon , dus moesten we eerst helemaal afdalen en daarna de rivier volgen en over de rotsen wandelen. en daarna konden we dus gaan zwemmen in de rivier, aleja, het was wel meer een plasje, maar goed. we konden dan ook met een rapel de waterval afdalen wat ik natuurlijk heb gedaan met mijn duizend angsten en hoogtevrees. serieus heb ik even gedacht dat ik ging sterven omdat als ge meer naar beneden daalt, gooien ze een touw waar ge aan vastzit naar beneden. ik dacht natuurlijk dat er iets los was gekomen en dat ik zonder veiligheid zat. daarna de terugtocht naar boven, daarna was ik echt wel dood.
Van de organisatie moesten we diezelfde nacht nog naar de diskoteek uitgaan, ge mocht niet blijven omdat we de vorige nacht een "feestje" hadden gebouwd en dan kon het gevaarlijk zijn moest er iemand zat zijn.
Dan zijn we toch maar uitgeweest en als laatsten gebleven omdat het echt moest.
Binnenkort ga ik dus 2 weken reizen naar la paz waar het zo een 16 graden is voor het moment, een verschrikkelijke kou dus. daarna naar het titicacameer en naar een enorme zoutvlakte.
daarna studeer ik af en dankzijn het reizen zal ik geloof ik niet mee moeten doen aan mijn examens, en mijn mama hier denkt dat ik mij daar serieus zorgen over maak.
daarna heb ik dan mijn galabal en ze maken hier nog zo wel een drama over, met echt jurken tot op de grond, ik ga de mijne laten maken en naartschijnt is da nog goedkoper ook. en mijn mama, mijn echte mama, van België gaat hier 2 dagen naar Cochabamba komen  omdat ze voor haar werk naar Bolivië moet komen en het toeval is dat hier haar project is, nuja toeval..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten